סגירת תיקים בעילת "חוסר ראיות" ובעילת "העדר אשמה"

סגירת תיקים בעילת "חוסר ראיות" ובעילת "העדר אשמה"

מבין כ-200,000 תיקי חקירה בשנה, עשרות אלפי תיקים נסגרים כנגד חשודים רבים, ברם לעתים סגירת התיק עדיין מותירה עננה וצל על יושרו ואישיותו של הנחקר בשל העובדה שסיבת סגירת התיק היא "מחוסר ראיות". הניסיון עד כה לשנות סיבת סגירת תיק "להיעדר אשמה" שהיא למעשה "ניקוי" החשוד מכל חשד, הנו ניסיון מורכב ובעייתי. עם זאת, דומה כי לאחרונה הכירה גם הרשות החוקרת ביעילות ובחשיבות בדיקת הפוליגרף ככלי שיכול להיעשות בו שימוש.

סגירת תיק פלילי באמצעות בדיקת פוליגרף

כידוע, לצורך החלטה בדבר עילת סגירת תיק חקירה יכולה הרשות החוקרת להתחשב גם בראיות בלתי קבילות המצויות בת ולמידת השתלבותן עם הראיות הקבילות הקיימות בתיק ובלבד שמדובר בראיות איכותיות ומהימנות די הצורך. פרקליט המדינה הוסיף, כי לצורך החלטה בדבר עילת הסגירה ניתן ליתן משקל ולהתחשב גם בבדיקת פוליגרף ומידת השתלבותה עם הראיות שבתיק ובלבד שבדיקת פוליגרף נערכה כהלכתה, מטעם הרשות ובתנאי פיקוח ובקרה ניאותים.

ההנחיה חשובה בעיקר לתיקים בהם מדובר בגרסה מול גרסה ובהם החשוד נמצא דובר אמת בבדיקת פוליגרף בעוד המתלונן נמצא דובר שקר או סירב להיבדק בפוליגרף => במקרים שכאלה ייטה פרקליט המדינה לשנות עילת הסגירה של התיק "להיעדר אשמה".

כתבה בגלובס 16.1.2018
הנחיה חדשה: מתי לסגור תיק מחוסר ראיות ומהיעדר אשמה? לכתבה לחצו כאן

מכון תמיר פוליגרף מתמחה בביצוע בדיקות סוגי פוליגרף באמצעות הציוד המתקדם ביותר הקיים היום בתחום ועל ידי בוחנים מוסמכים שעברו את כל ההכשרות הנדרשות ויודעים בדיוק כיצד לנהל את הבדיקה כך שהתוצאות תהיינה מדויקות.

צריכים בדיקה?

מלאו פרטים ונדבר…

לקבלת הצעת מחיר השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן